Güncel Araştırmalarımız

Aşağıdaki çalışmalarımıza katılmak için BURADAN katılım formumuzu doldurabilirsiniz (formu daha önce doldurduysanız tekrar doldurmanıza gerek bulunmamaktadır). 

BEBEK ÇALIŞMALARIMIZ

6-9 ay
Yüz yüze

Bebeklerle iletişim kurarken daha ince bir sesle ve daha melodik bir şekilde konuşuyoruz. Bu çalışma serisinde, bebeklerin bu tür iletişime yönelik tercihlerini araştırıyoruz. Bebeklere ebeveynlerinin kucağında veya bir mama sandalyesinde iken, anadillerinde yani Türkçe ya da İngilizce konuşma kesitleri sunarak bu kesitleri ne kadar süreyle dinlediklerini ölçüyoruz. Böylece tercihlerini anlamaya çalışıyoruz

0-4 yaş
Online

Bu çalışmamızda anne ve babaların çocuklarının doğumundan itibaren onlarla nasıl iletişim kurduklarını inceliyoruz. Çalışmada anne ve babalar çocukları ile doğal bir şekilde konuşurken (örneğin en son birlikte okudukları kitap, birlite gittikleri bir seyahat ya da hayvanat bahçesini ziyaret etmeleri gibi) aldıkları ses kaydını internet sitemiz üzerinden bizimle paylaşıyorlar.

4-24 ay ve yetişkin
Online

Bebeklere yöneltilen iletişim stillerinin kapsam ve amacını incelediğimiz bu çalışma için 4-24 ay aralığında bebeği olan annelerden bebeklerine çeşitli nesneleri anlattıkları ses kayıtları topluyoruz.  Ayrıca, projemizin diğer bır kısmında yetişkinlerin bebeklere yöneltilen iletişime dair ne gibi çıkarımlar yaptıklarını da inceliyoruz.

12-17 ay
Online

Bebeğe yönelik konuşma, bebeklerin dikkatlerini ve sosyal tercihlerini yönlendiren sosyal bir ipucu işlevi görmektedir. Bu çalışma serisinde, bebeklerin bu tür iletişim hakkında ne gibi çıkarımlar yaptıklarını ve bu tür iletişime dair beklentilerini araştırıyoruz. Bebeklere ebeveynlerinin kucağında veya bir mama sandalyesinde iken, çeşitli işitsel ya da görsel kesitler sunarak bu kesitleri ne kadar süreyle izlediklerini ölçerek, beklentilerini anlamaya çalışıyoruz.

ÇOCUK ÇALIŞMALARIMIZ

6-7 yaş
Online

Bu çalışmamızda çocukların karşılaştıkları yeni kişilere dair nasıl çıkarımlar yaptıklarını ve hangi bilgi kaynaklarını kullandıklarını inceliyoruz (örneğin kişinin ait olduğu grubun özelliği ya da kişi hakkında söylenen sözler gibi). Çalışmamızda çocuklara bazı hikayeler anlatıp, hikayelerdeki karakterler ile ilgili neler düşündüklerini soruyoruz.

5-6, 9-10 yaş ve yetişkinler
Yüz yüze

Bu çalışmamızda çocuklar ve yetişkinlerin, farklı tip norm ihlalleri gerçekleştiren kişilerin ne hissetmesini beklediklerini araştırıyoruz. Ahlaki ve geleneksel norm ihlallerine dair duygu beklentilerini incelediğimiz çalışmamızda, ayrıca ilgili norm ihlallerinin ne kadar kötü ve ayıp olarak değerlendirileceğini karşılaştırıyoruz.

6-7 yaş
Online

Bu çalışmamızda çocukların farklı aksanlarla konuşan kişilerin verdikleri bilgilere ne kadar güven duyduklarını araştırıyoruz. Çocuklara olası ama sıklıkla olmayan (örn. bir kişinin zebraya binmesi) ya da olası olmayan (örn. bir kişinin sineğe binmesi) olaylar hakkında farklı aksanlarla konuşan kişilerin verdiği beyanlara ne kadar güvendiklerini soruyoruz.

8-9 yaş
Online

Bu çalışmamızda, çocukların başkalarının bilgi durumlarını nereden öğrendiklerini düşündüklerini araştırıyoruz. Çocukların, aynı gruptan ve farklı gruptan oldukları kişilere karşı bilgi türlerini nereden öğrendikleri konusunda verdikleri kaynak türleri arasında benzerlik ve farklılıklar görmeyi bekliyoruz.